EXCURSIE: donderdag 20 juni:   Markerwadden.

Markerwadden is een cluster van vijf nieuwe, onbewoonde natuureilanden, die van 2016 tot 2021 kunstmatig in het Markermeer zijn aangelegd. Marker Wadden is een groot project dat zorgt voor het natuurherstel van het Markermeer. Door de aanleg van natuureilanden met zand, klei en slib uit het Markermeer komt nieuwe natuur tot ontwikkeling. Zowel onder als boven water. Een natuurparadijs voor vissen en vogels en een heerlijk recreatie-eiland. Met de aanleg van Marker Wadden creëren Natuurmonumenten een robuust natuurgebied in het hart van Nederland.  Er wordt op innovatieve wijze gebouwd met en voor de natuur.

Wij gaan deze eilanden bezoeken  onder leiding van een gids die veel zal vertellen over de ontwikkelingen van de eilanden. Ook zijn er een aantal uitkijkpunten vanwaar u een goed overzicht heeft over de flora en fauna.

De excursie duurt van 13.00 – 17.00 uur.  Vanaf Lelystad varen we eerst ongeveer 3 kwartier met een boot naar de eilanden. Aldaar wacht een gids die ons zal rondleiden. Daarna staat een kopje koffie met taart voor u klaar en heeft u ook nog gelegenheid om zelf rustig rond te kijken op het eiland, waarna we weer terug varen naar Lelystad.

Vertrek: 11.30 uur vanaf NS station Bussum-Zuid met eigen vervoer.

Kosten: Leden € 37,50, niet-Leden € 39,50. (De reiskosten worden verdeeld over de auto’s.)

Aanmelden voor 15 mei i.v.m reservering boot :

bij   Teun7749(at)gmail.com of tel 0641129659; daarbij aangeven of u wilt rijden/meerijden.  Betaling op Reknr NL13INGB0005252530 tnv.excursiecommissie KMTPGooi Noord onder vermelding Markerwadden.

U boeking is pas definitief als de betaling binnen is.