Zaterdag 28 september: Plantenruilbeurs bij Yuverta in Naarden

Vanaf 9.30 uur kunt u daar terecht met alles wat u over heeft op tuingebied: tuin-, maar ook kamerplanten, graag voorzien van naam en/of beschrijving, bollen, knollen, zaden, tuintijdschriften en -boeken, gereedschap en wat u maar kunt bedenken om een andere tuinliefhebber blij mee te maken. Er zijn boeken om in te zoeken, labels, schrijfmateriaal en er is 'deskundige' hulp bij het vinden van onbekende plantennamen.

Tot 10 uur kunt u alles neerzetten en rustig rondkijken. Na een inleidend praatje en de ‘schopslag’ van 10 uur kunt u uitzoeken:

• er wordt niet echt geruild  'plantje tegen plantje': de planten ruilen van eigenaar
  • ook zonder planten bent u van harte welkom en mag u planten mee naar huis nemen
  • kom vooral op tijd, want na 10.00 uur zijn de leukste planten snel weg waardoor we om 11.00 uur al gaan opruimen.

Aanvang: 9.30 – 11.00 uur

Locatie:  Yuverta Naarden (voorheen Wellantcollege), Amersfoortsestraatweg 7, 1412 KA  Naarden

Kosten: geen; introducées welkom.

HISTORIE

De Plantenruilbeurs wordt al meer dan 40 jaar gehouden: één in het voorjaar en één in het najaar. Begin jaren ‘80 bedachten een paar enthousiaste en actieve Groei & Bloei-leden dat je met planten, die in je eigen tuin te weelderig groeien, anderen een enorm plezier kunt doen in plaats van ze op de composthoop te gooien. Bovendien stimuleert het scheuren van planten ook de groei, dus ieder heeft zijn voordeel.

Aanvankelijk werd de ruilbeurs gehouden bij leden in de tuin; na een aantal verhuizingen is sinds 2021 Yuverta de locatie.