Terugblik op de Bijen- en Natuurmarkt in Bussum op zaterdag 21 september 2024

De weersvoorspellingen waren heel gunstig voor zaterdag 21 september: droog, zonnig en een aangename temperatuur van zo’n 23 graden! En het mooie was dat de voorspellingen ook uitkwamen. Mede daardoor werd de Bijen- en Natuurmarkt, georganiseerd door Imkervereniging Bussum een groot succes.

Er was van alles te doen en te beleven: kinderen konden geschminkt worden, honingramen slingeren en in een echt imkerpak gestoken op “imkersafari”. Op de markt werden wafels gebakken, er waren Oekraïense heerlijkheden en nog veel meer kramen met een mooie mix van natuurlijke producten en lokale organisaties zoals Velt, IVN en natuurlijk Groei & Bloei. We hebben heel wat bezoekers enthousiast gemaakt voor onze vereniging en het was fijn dat we een aantal belangstellenden terugzagen bij onze Plantenruilbeurs op 28 september.

Benieuwd naar alle deelnemers, klik op deze link Imkervereniging Bussum - Deelnemers aan de 2024 Bijen- en Natuurmarkt

In de naastgelegen Kindertuinen zorgde de Pompoenmarkt ook voor topdrukte: de 350 pompoenen waren binnen een paar uur uitverkocht. Gelukkig waren er nog genoeg mooie nazomerbloemen die door de vrijwilligers in mooie boeketjes werden geschikt. De Stichting Kindertuinen Bussum maakt het dankzij zo’n 50 vrijwilligers mogelijk dat kinderen uit Bussum en Naarden onder begeleiding kunnen tuinieren. De tuinen zagen er schitterend uit en het was heerlijk om hier rond te dwalen.

Volgend jaar is er weer zo’n fijne Bijen- en Natuurmarkt en natuurlijk doen de Kindertuinen dan ook weer mee. Noteer 20 september 2025 maar vast in de agenda!

Gery Molenaar