Dagexcursie met de bus

Rondje Tuinen Twente donderdag 31 augustus 2023

We gaan 3 tuinen bezoeken. En alle drie de tuinen hebben al de eer gehad om in het Groei & Bloei Magazine te mogen staan. Dus dat zegt wel wat over deze tuinen. Stuk voor stuk plaatjes.

We beginnen met Tuin De Weide, in Langeveen, waar we na de reis beginnen met een lekker kopje koffie en wat lekkers.

Het  is een landelijk gelegen siertuin van ong. 8000 m². U kijkt uit over een groot gazon, waar omheen de borders in verschillende vormen te zien zijn. Wandelend loopt u langs de vijver naar de tweede tuin. Daar komt u bij een waterpartij met watervogels. Nieuw is de grassenborder naar idee van Piet Oudolf. Dus qua variatie is er voldoende te zien.

De tweede tuin is de Haarboershof in Wierden. Dit is een verassende sfeervolle Engelse bordertuin van 2000 m² met verschillende hoekjes. In de tuin verweven zijn er vogelverblijven met bijzondere vogels, een bijenstal en meerdere waterpartijen. Dit is een bijzondere liefhebberstuin die gerund wordt door zeer bevlogen mensen die ons dan ook graag verwennen met een heerlijke uitgebreide lunch. Ook zal de eigenaar veel uitleg geven over de tuin, de bijen en de vogels.

De derde tuin is het PlantZoentje in Albergen. Dit is een sfeervolle, gezellige zeer mooie gedecoreerde tuin van 3500 m² rondom een boerderij. Het PlantZoentje heeft al in meerdere tuinbladen gestaan en wordt mede daardoor door vele buitenlandse tuinclubs bezocht. Een bevlogen eigenaresse die met veel passie en liefde dit met eigen handen heeft opgebouwd. Een zeer gevarieerde top tuin.  Ze heeft ook  een kleine kwekerij, waar haar planten te koop zijn en waar menigeen vast niet de verleiding kan weerstaan om iets te kopen.

Vertrek: 08.00 u vanaf parkeerterrein Bussum Zuid. Kosten Leden € 74,50; niet-Leden €79,50.

Meer informatie en aanmelden op de website vóór 6 juli.  Ook hier geldt: we moeten minimaal 25 personen hebben om dit uitje te kunnen uitvoeren i.v.m. de buskosten.

REISSCHEMA

Vertrek Bussum Zuid 08.00 uur

10.00 u 1e tuin De Weide, Ossendijk 48, Langeveen

11.30 u naar de 2e tuin  Haarboershof 17 E Rijssensestraat 117, Wierden

12.00 u aankomst 2e tuin. Hier lunchen wij ook.

14.00 u vertrek naar 3e tuin Het PlantZoentje, Broekhuisweg 4 in Albergen

14.30 u aankomst Plantzoentje

16.30 u vertrek en 18.00 u. in Bussum.

Aanmeldingsformulier dagexcursie Rondje Twente donderdag 31-08-2023

Alle vakken met een *: verplicht invullen.

• Uw aanmelding is definitief zodra het verschuldigde bedrag is bijgeschreven op het rekeningnummer van de excursiecommissie: NL 13 INGB 0005 2525 30  t.n.v.  Excursiecommissie KMTP Gooi Noord, onder vermelding van uw naam en titel excursie.
  • Reis- en annuleringsvoorwaarden 2023        meer lezen
  • U dient er rekening mee te houden dat niet alle tuinen geschikt zijn voor rollator, rolstoel, scootmobiel. Bent u minder mobiel of slecht ter been, dan wordt u verzocht om zelf voor begeleiding te zorgen. Het is tijdens een excursie of meerdaagse reis niet mogelijk om u binnen de groep van begeleiding te voorzien.
  • In veel tuinen kan niet met de pin betaald worden. Het is verstandig om wat contant geld mee te nemen.